David til finalen i Abelkonkurransen

David, som går 3. klasse IKT med studiekompetanse, er eneste elev fra Innlandet som har kvalifisert seg til finalen.

Gratulerer til David!

Gratulerer så mye til vår elev, David Persson, med finaleplass i Abelkonkurransen 2021/2022!

Abelkonkurransen handler om matematisk problemløsning og holdes for elever i videregående skole.

David går i 3. klasse IKT med studiekompetanse, og er den eneste eleven fra Innlandet som har klart å kvalifisere seg til finalen i denne prestisjetunge konkurransen.

Abelkonkurranse - Klikk for stort bildeAbelkonkurranse Jo Hjermstad Finale i Trondheim 8. mars

I årets Abelkonkurranse deltok hele 2429 elever fra 228 skoler i første runde. Av disse kvalifiserte 243 seg til runde to, og 27 av de 243 har kvalifisert seg til finalen som holdes ved NTNU i Trondheim 8. mars.

I forkant av finalen er de 27 elevene invitert til å delta på en tredagers treningsleir for å spisse matematikkformen inn mot den store dagen.

Lykke til i finalen, David! Vi heier på deg!

PS. Våre fylkespolitikere har dessverre vedtatt at utdanningsprogrammet IKT med studiekompetanse skal legges ned. Det er derfor ikke søkbart for skoleåret 2022–2023.